Chinoh - FAQ

Hieronder vindt u een overzicht van de veel gestelde vragen aan Chinoh. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie!

Wie kan klant worden bij Chinoh?

Iedereen die een BTW nummer heeft en die onze manden nodig heeft voor professioneel gebruik of voor herverkoop kan klant worden bij Chinoh. Tot onze klanten rekenen wij onder andere bloemisten, tuincentra, groothandels, decoratiewinkels, delicatessenwinkels, drankenhandels, confiseurs en chocolatiers, enz. Chinoh levert enkel B2B, consumenten kunnen dus geen bestellingen plaatsen.

Hoeveel is de minimale bestelling bij Chinoh?

De minimale bestelling is 250 euro exclusief BTW en transportkosten. Voor Nederland is dat 300 euro, voor Frankrijk 350 euro. Wilt u liever geen transportkosten betalen? Vanaf 500 euro leveren we gratis in België. In Nederland leveren we gratis vanaf 600 euro, in Frankrijk vanaf 700 euro. Bent u gelegen in een ander land? Gelieve dan contact met ons op te nemen voor meer info.

Hoeveel bedragen de transportkosten?

Wij zijn ons ervan bewust dat niemand graag transportkosten betaalt, ook wij niet. Daarom is de franco bij ons niet hoog en proberen we het aandeel van de transportkosten voor u te beperken. Voor België en Luxemburg bedragen de transportkosten 25 euro (gratis levering vanaf 500 euro). Voor Nederland bedragen de transportkosten 30 euro (gratis levering vanaf 600 euro), voor Frankrijk zijn de transportkosten 35 euro (gratis levering vanaf 700 euro). Chinoh neemt de rest van het transportbedrag voor zijn rekening.

Wat zijn de betalingscondities bij Chinoh?

Elke nieuwe klant uit Frankrijk of België zal tegen rembours betalen. Klanten die geen cheques gebruiken of liever geen cash geld meegeven aan de chauffeur, kunnen vooraf per overschrijving betalen. Een bewijs van betaling volstaat voor verzending van de goederen. Voor alle andere landen vragen wij voorafbetaling. 

Wat zijn de levertermijnen bij Chinoh?

Wij houden een grote voorraad producten voor u bij. Daardoor kunnen wij snelle leveringen garanderen, ongeveer binnen de week. Let op: de maanden februari, maart, september en oktober zijn traditioneel hele drukke maanden. Tijdens die maanden kunnen de levertermijnen langer oplopen. Wij zullen u steeds zo goed mogelijk op de hoogte houden  van de verwachte levertermijnen.

Op welke manieren kan ik bestellen?

Chinoh heeft verschillende manieren waarop u een bestelling kan plaatsen. De meest gebruikelijke zijn bestellingen via een bezoek aan onze showroom of een beurs, een bestelling via onze vertegenwoordigers of tot slot een bestelling via de webshop. Uiteraard kan u ook telefonisch of per e-mail bestellen voor herhaalaankopen. 

Hoe weet ik zeker of mijn bestelling goed werd ontvangen?

U zult na ontvangst van uw bestelling in ons systeem een bevestiging van uw bestelling ontvangen per e-mail. Op deze bevestiging staan ook kleine foto’s van de bestelde items. Zo zult u zich gemakkelijk herinneren welke artikelen u besteld heeft. Handig als u uw levering wilt voorbereiden.

Hoe weet ik wanneer de goederen bij Chinoh vertrekken voor verzending?

U heeft er vast een hekel aan als er een transporteur onverwacht bij u voor de deur staat. Bij Chinoh zullen we u daarom steeds telefonisch verwittigen op het moment dat de goederen bij ons vertrekken, zo heeft u voldoende tijd om u voor te bereiden op de levering van onze goederen.

Waarom kan ik niet onmiddellijk inloggen in jullie webshop?

Chinoh levert alleen aan B2B, daarom beschermen wij onze volledige catalogus met een login en een paswoord. Wanneer u ons een volledig ingevuld contactformulier opstuurt via de website of webshop, of wanneer u ons telefonisch contacteert, zullen wij uw login onmiddellijk aanmaken zodat u in alle rust onze webshop kunt verkennen.

Heeft Chinoh een catalogus of een prijslijst?

Onze webshop functioneert als een volwaardige catalogus en prijslijst. Wanneer u ingelogd bent, kunt u vlotjes onze volledige beschikbare collectie bekijken. Opgelet: toekomstige artikelen kunt u niet raadplegen aangezien op de webshop enkel wat voorradig is wordt getoond. Wij raden u daarom aan om 1 of 2 maal per jaar onze showroom of een van de beurzen waaraan wij deelnemen te bezoeken. In België en Frankrijk kunt u ook het bezoek van een vertegenwoordiger aanvragen.

Moet ik een afspraak maken om uw showroom te bezoeken?

Chinoh heeft een ruime en aangename showroom gevestigd in het oud station van Sint Eloois Vijve (Waregem). Wij verwelkomen u zonder afspraak op maandag. De rest van de week bent u altijd welkom op afspraak.

Welke afmetingen hebben jullie artikelen?

Chinoh meet de artikelen altijd bovenaan en langs de buitenkant.

Wat is het verschil tussen een assortiment en een set?

Een artikel met in de omschrijving het woord "set" is een samengesteld artikel, de prijs is voor het geheel. Een artikel met in de omschrijving het woord "assorti" of "assortiment" is een stuk, hierbij is de prijs per stuk.